Pistonlu, servo-yardımlı solenoid valfler
Piston tipi solenoid bu prensibe sahip pilot valf olarak da kullanılır, fakat ana valf fonksiyonu bir piston tarafından uygulanır. Bu valfin fonksiyonu (örneğin Tip 5404 ve 6221) sıvının piston içindeki kontrol deliğinden P beslemesinden akabildiği veya ana valf bypass kanalından geçebildiği gerçeğinden kaynaklanır. Eğer piston üzerindeki bölme enerjisiz pilot valf ile kapatılırsa, sıvı sistem basıncı burada ve eş zamanlı olarak calf izolasyonu meydana getiren ve ana valfteki valf yatağını kapatan pistonda da meydana gelir.
Sıvı basıncının A çıkışından boşaltılabileceği varsayılmaktadır. Giriş portu ile çıkış portu arasından basınç farkı bulunduğu sürece, piston yukarısındaki kapatma kuvvetleri sonucunda ana valf kapalı kalır. Pilot valf aktifleştirildikten sonra, piston yukarısındaki bölme içindeki basınç düşürülebilir. Sıvı sistemi basıncı sonucunda pistonun alt kısmına etki eden kuvvet pistonun üst kısmına etki edenden daha büyüktür, bu pistonu kaldırır ve ana valfi açar. Bu tasarım temelinde çalışan servo yardımlı solenoid valfler doğru açılma ve kapanma için minimum basınç farkı gerektirir. Solenoid nüvesi ile piston arasında eşleme (zorlamamalı valf kaldırma) bulunan solenoid valfler (örneğin Tip 407) geçiş için hiçbir basınç farkı gerektirmez. Servo-yardımlı pistonla çalışan valfler temel olarak yüksek basınçları, gaz ortamı ve 180 °C’ye kadar buharı bulunan uygulamalarda kullanılmaktadır.
Avantajları:
- Diyaframlı servo-yardımlı solenoid valflerden daha somut
- Daha yüksek basınç aralığı
- Gazlar ve buhar için uygun.
Servo-yardımlı 2/2-yönlü solenoid valf piston ile birlikte normalde kapalıdır. Solda kapalı ve sağda açık olarak gösterilmektedir